Waarom is een noodknop beter dan een mobiele telefoon?

Standaard

Een mobiele telefoon is lastig te gebruiken bij acute noodsituaties

Veel werkgevers vragen hun personeel om te vertrouwen op hun persoonlijke of zakelijke mobiele telefoon om te bellen voor hulp wanneer dat nodig is. Helaas zijn mobiele telefoons geen betrouwbare manier om hulp te zoeken in een agressieve of noodsituatie. Ten eerste, een mobiele telefoon kan niet altijd bij de persoon zelf voorhandenzijn. Wanneer men wordt geconfronteerd met een dreiging, zal het snel bereiken van de mobiele telefoon in veel gevallen geen haalbare optie zijn. Ten tweede kan het een toch al gespannen situatie nog verder verslechteren. Zeg dat een thuiszorgpatiënt verbaal geweld pleegt en dat de behandelende verpleegkundige zich ongemakkelijk voelt. Ze zouden hun mobiele telefoon uit hun zak of tas moeten vissen, moeten bellen, verbinding moeten maken met een collega of de hulpdiensten en de noodtoestand moeten doorgeven. In die tijd zou de verpleegkundige zich volledig hebben losgemaakt van het werk dat ze deden en de patiënt erop wijzen dat ze geen prioriteit hadden, waardoor een al agressieve situatie nog groter en gevaarlijker zou kunnen worden. Bovendien zijn ze, als een medewerker eenmaal in gesprek is met hun mobiele telefoon, niet meer afgestemd op het voorval in kwestie. De nu geïrriteerde patiënt kan besluiten om de verpleegkundige aan te vallen, het mobieltje van hem of haar af te pakken of zelfs een mobieltje tegen hen gebruiken.

De noodknop van Secure2go

De Secure2Go noodknoppen zijn ontworpen met een houder waardoor een medewerker discreet een paniekknop bij de hand zal hebben. Wanneer zich een noodsituatie voordoet, kan de noodknop worden ingezet zonder dat deze wordt uitgeschakeld en zelfs zonder dat het oogcontact wordt verbroken. Hierdoor kan een werknemer de spanning blijven de-escaleren terwijl hij weet dat een getrainde operator meeluistert en hulp stuurt als dat nodig is.