Juridisch Secretariaatsmedewerker

Standaard

Functie

Voer administratieve en secretariële werkzaamheden uit. Dit omvat taken die elke secretaris / secretaris heeft, zoals het plannen van afspraken en het opstellen van memo’s. Daarnaast heb je als assistent van de juridisch secretaris ook specifieke taken zoals het voorbereiden en verwerken van juridische documenten (zoals dagvaardingen, petities, contracten en testamenten).

De taken van het Juridisch Secretariaat zijn secretarieel en administratief van aard en kunnen enigszins verschillen. Over het algemeen zijn de taken van de juridisch secretaris als volgt:

  • -Word het eerste aanspreekpunt op kantoor of afdeling via telefoon en e-mail
  • -Management agenda
  • -Zorg voor vergaderruimten en faciliteiten
  • -Verantwoordelijk voor het maken en beheren van bestanden
  • – Factuur verwerken
  • -Communiceren met klanten en andere belanghebbenden
  • – Schrijven en verwerken van juridische documenten zoals contracten, overeenkomsten, testamenten, akten, dagvaardingen, verklaringen, gerechtelijke verzoeken en beroepen
  • -Schrijf een memo
  • -Opstellen proceduredocumenten, bijvoorbeeld op basis van opnames en aantekeningen
  • – Assisteer advocaten (en andere collega’s) om juridische documenten en andere evenementen te bestuderen

Aanbod

  • Functie als permanent secretaris
  • Verschillende taken
  • Geavanceerde kantoorapparatuur, waaronder de nieuwste softwareapplicatie in de cloud (MS Office) en Advodata-advocatensoftware.
  • Werken op een stijlvolle locatie (Menenpoort, Residentie Midas) in Kortrijk, op wandelafstand van het Kortrijkse gerechtsgebouw.
  • Fulltime; 4/5 mogelijkheid

Jouw profiel

  • Vlotte communicator / telefoon
  • nauwkeurig
  • Sterke administratie
  • Kan zelfstandig werken
  • Kennis van MS Office-applicaties (Excel, Word, etc.)
  • Basiskennis boekhouding (u kunt leren)
  • Verlangen om te leren (Advodata-pakket wordt gegeven door softwareontwikkelaars)
  • Talenkennis: Nederlands, Frans (optioneel: Engels)

Resultaatgericht, plan (= organiseer), volg regels en afspraken, wees accuraat en sexy, klantgericht, leervermogen, omgaan met druk, zelfstandig werken, contact houden, samenwerken als een hecht team en zich kunnen aanpassen aan veranderende omgevingen (flexibiliteit)

Bepaal het tijdschema, de datum van inbeslagname, de vergrendeling van de bankrekening in het executieproces, bestanden, uitspraken, lijsten, classificatie en opslag van bewijsmateriaal (wapens, verschillende items, enz.), Opstellen van juridische documenten (dagvaardingen, privécontracten, huwelijkscontracten, enz.). Maak afspraken, controleer de authenticiteit van documenten of de juistheid van titel of eigendomsoverzicht, registreer taken met betrekking tot administratief beheer (planning, (elektronische) communicatie, facturen, vergunningsaanvragen, …), zoek, stuur door of beheer documenten

Professor Bach Office Management: Management Assistant

https://www.vindazo.be/vacatures/juridisch-secretaresse.html