Omgaan met agressie van anderen

Standaard

Heeft u tijdens uw werk vaker te maken met lastige of aggressieve klanten, maar weet u niet hoe u moet omgaan met agressie? Dan is deze training omgaan met agressievoor u! Het kan zijn dat je het commentaar van mensen in je werkomgeving erg persoonlijk neemt. Of je wordt angstig of zelf juist ook aggressief. Omgaan met agressie tijdens werk kan erg lastig zijn. Maar zodra je weet wat je ermee moet doen, is het werk een stuk eenvoudiger.

Wat je leert in de training

Ten eerste is het belangrijk om te realiseren wat een invloed stress heeft op de mens. Je leert tijdens de training hoe je hier mee omgaat. We oefenen met vaardigheden voor spanningsregulering om te zorgen dat het jou niet meer zal lastigvallen zoals ervoor. Er zijn verder ook zijn verschillende ervaringen die je kunt hebben met lastige of agressieve klanten. Al deze ervaringen worden gedeeld en besproken tijdens de training omgaan met agressie. We bespreken welke vormen het vaakst tegenkomen en hoe de communicatie werkt bij die situaties. Daarbij oefenen we zodat we zeker weten dat jij er klaar voor bent om met deze mensen om te gaan. Hiermee bedoelen we dat we oefeningen, rolspellen en discussies creëren met ervaren trainers en trainingsacteurs. Er wordt aandacht besteed aan de behoeften van de trainee en alles wordt gekoppend aan de dagelijkse praktijk. Zo haal je het meeste uit je training!

Resultaten van de training

Na de training omgaan met agressie kan je zo veel meer dan slechts omgaan met agresie van klaten. Je weet ook hoe je het conflict in de communicatie kunt mijden en je kunt je zelfs in de agressieve klant verplaatsen. Je hebt inzicht in de verschillende vormen van agressie en beheerst de vaardigheden om zelfbeheersing en stresshantering toe te passen in elke situatie.