Ondernemers blog
Image default
Bedrijven

Veel zzp’ers schieten met hagel, voorkomt dit!

Het is heel bijzonder om te zien dat sommige ondernemers denken dat ze qua online marketing, alles wel even zelf kunnen doen. Tuurlijk speelt budget hier een rol in. Maar, soms is het ook een regelrechte onderschatting van het vak. Het is daarom juist enorm slim, om te investeren in online marketing. Maar hoe doe je dit dan, zorgen voor een goede online marketing?

SEA Bureau

Je hebt een goed marketingbureau nodig dat functioneert als SEA bureau, maar ook als bijvoorbeeld SEO-bureau. Wat is namelijk het geval? Online marketing werkt effectief door een samenspel van diverse media. Je kunt niet verwachten dat je bijvoorbeeld alleen met een SEA bureau jouw klanten binnenhaalt. Dit kan alleen als het SEA bureau ook kennis heeft van bijvoorbeeld de inzet van social media en het maken van teksten die geoptimaliseerd zijn voor Google.

Hoe kom je dan aan een budget als beginnende zzp’er?

Zoek een investeerder als je het geld niet hebt of ga eerst sparen, als je vanuit een bestaande baan over wil stappen naar het leven van een zzp’er. Nog een optie is het om een crowdfunding actie te houden. Voor een crowdfunding actie zijn er drie zaken enorm belangrijk. Ten eerste moet je een goed verhaal hebben, wat is de bekende ‘why’ van jouw bedrijf? Ten tweede moet je het financiële plaatje transparant en goed overzichtelijk weergeven. Ten derde moet je op een goede manier veel ruchtbaarheid geven aan jouw crowdfunding actie.

Bespaaropties

Kun je zelf een deel van de marketing op je nemen, omdat je bijvoorbeeld expert bent in social media beheer? Ga dan voor de andere vormen van marketing naar een marketingbureau. Vraag daarbij om een maatwerkpakket. Zodat jij kunt doen, waarin jij goed bent en zij jou kunnen aanvullen. Zo kom je tot een volwaardige aanpak.

Taal

Een veel gemaakte fout is om zelf online marketing uitingen te maken, die vaak taalfouten bevatten. Dat is een erg onprofessionele aanpak. Je kunt wel zeggen dat het dan niet jouw doelgroep is, als mensen hierop afknappen, die je wil bereiken. Maar, dit is gewoon niet goed te praten. Het is heel belangrijk om zorgvuldig te communiceren. En, bij een zorgvuldige communicatie, horen de juiste woorden. Dat is jouw klant waard.

https://odiv.nl/sea-bureau/