Ondernemers blog
Image default
Marketing

De beste manier om meer online leads te genereren

Wil je graag nieuwe klanten binnen halen zonder daar al te veel moeite voor te doen? Dat kan via lead generation marketing! Door meer leads binnen te krijgen zorg je voor meer conversies. Welke ondernemer wil dat nu niet? In deze blog vertellen we de beste manier om meer leads te genereren. 

Wat is een lead?

Om te begrijpen wat lead generation marketing inhoud, is het belangrijk om duidelijk te hebben wat een lead is. Leads zijn potentiële klanten die interesse tonen in jouw dienst of product. Dit doen ze bijvoorbeeld door het bezoeken van je website of door zich aan te melden voor een nieuwsbrief. 

Lead generation marketing

Lead generation marketing zorgt voor meer leads. Dit doe je met behulp van marketingactiviteiten. Via je website ontvang je vaak de leads. Om je doelgroep naar je website te krijgen gebruik je betaalde en niet-betaalde online marketing activiteiten. Voor betaalde acties kun je denken aan Google Ads of socialmedia-advertenties, Maar je kan ook kiezen om via zoekmachine optimalisatie (SEO) meer bezoekers naar je website te krijgen.  Door je te focussen op SEO, verbeter je de organische vindbaarheid van je website. 

 

Je kunt op veel verschillende online kanalen adverteren. Zoekmachines zoals Google of Bing en socialmediakanalen zoals Facebook en Instagram zijn bekende voorbeelden hiervan. Via deze kanalen kun je gericht je doelgroep bereiken met een specifieke boodschap. Vergeet niet een call-to-action toe te voegen die goed aansluit bij de vraag van je doelgroep. 

Website optimaliseren voor meer leads

Om van je websiteverkeer leads te maken is het belangrijk dat de content op je website goed aansluit bij de behoeften van de doelgroep. Zorg ervoor dat je landingspagina ingericht is voor conversie. Kijk hierbij goed naar de juiste lay-out, call-to-actions en content. Dit is onderdeel van conversieoptimalisatie (CRO). Met CRO haal jij het maximale uit je bezoekers. Mochten ze na het lezen van de informatie op je website nog niet overgegaan zijn tot een conversie, dan kun je ze vervolgens opnieuw benaderen door middel van remarketing.