Nu wordt Linkedin populair en steeds meer bedrijven besteden hierin budgetten voor promotie. Maar je kunt ook gratis marketing doen op LinkedIn, tijd besteden in plaats van geld. Tenminste in de beginfase van het gebruik van dit sociale netwerk. Om dit te doen, moet u interessante mensen vinden, ze als vrienden toevoegen en zakelijke relaties in correspondentie aangaan. Laten we uitzoeken hoe we correct moeten handelen. Hoe u nuttige contacten legt Om gratis LinkedIn-marketing te doen, moet u eerst uw eerste publiek opbouwen. U kunt beginnen met het importeren van contacten uit e-mail. Het is toegestaan om het gehele beschikbare adresboek als vrienden uit te nodigen. Hoogstwaarschijnlijk worden niet alle genodigden toegevoegd, maar de eerste kring met contacten is al gevormd. Het is ook handig om de aanbevelingen van LinkedIn zelf de eerste 1-2 weken op te volgen. Op basis van de analyse van uw pagina stelt het mogelijke vrienden voor met dezelfde interesses. Een ander promotiekanaal zijn themagroepen. U moet lid worden van groepen die consistent zijn met het geselecteerde segment. Omdat je in dezelfde gemeenschap bent met een interessant persoon, kun je contact met hem leggen. Daarnaast krijg je door actief te zijn in groepen in de vorm van reacties of posts, aandacht en vergroot je de kans dat mensen je als vrienden gaan toevoegen. Ten slotte is de derde en misschien wel meest effectieve manier om gratis LinkedIn-marketing te doen, door inline zoeken te gebruiken. Het werkingsprincipe is eenvoudig en logisch:
Afhankelijk van de specifieke kenmerken van uw bedrijf, kunt u bovendien de zoekparameters invoeren, zoals de regio of functie van de mensen van interesse. Wat te schrijven in een begeleidende brief Dus kwamen we tot de conclusie dat zoeken de meest effectieve manier is om marketing te doen zonder financiële investeringen. Maar als u het beheerst, moet u op de kenmerken van de eerste berichten letten. Gewone internetgebruikers, en vooral LinkedIn-netwerken, hebben genoeg van spam. Elke dag schrijven onbekende mensen naar hen en in de regel proberen ze iets te verkopen. Om in de eerste minuten geen weigering te krijgen, is het beter om helemaal niets in de begeleidende brief te schrijven. Onbewust beschouwen mensen dergelijke vriendschapsverzoeken niet als spam. Deze aanpak kost veel tijd, maar helpt bij het vinden van de meest loyale gebruikers en vereist geen financiële investeringen. En als er mensen in het netwerk van contacten verschijnen die u duidelijk gunstig behandelen, vereenvoudigt dit het proces van het aangaan van zakelijke relaties op lange termijn. Hoe u een zakelijke relatie kunt aangaan Bij het opbouwen van gratis marketing op het sociale netwerk van LinkedIn, moet u persoonlijk met elke persoon communiceren. Bepaal welke van de contacten die u heeft ontvangen u beter wilt leren kennen. Misschien zal absoluut iedereen zo zijn – des te beter.
Al deze acties zijn niet alleen nuttig voor verworven contacten. Dezelfde stappen zijn bijvoorbeeld van toepassing op bedrijfspagina’s. Houd bij wie er opmerkingen maakt en plaats uw publicaties opnieuw, ga naar hun pagina’s en bouw zakelijke relaties op met deze nieuwe mensen. Het belangrijkste is om niet te haasten om “frontaal” te verkopen. Zelfs na de eerste goede stappen om een vertrouwensband op te bouwen, is het gemakkelijk om een potentiële klant af te schrikken. Feit is dat, zelfs als je werd opgemerkt, het nog niet een feit is dat je werd opgemerkt. Je doel is om ervoor te zorgen dat de persoon je herinnert. Om dit te doen, streeft u ernaar om iets anders te doen dan de concurrentie. LinkedIn gebruikt dezelfde gratis marketingtips als andere platforms. U kunt bijvoorbeeld voorstellen:
Dit zijn slechts voorbeelden van hoe het kan zijn. Het hangt allemaal af van uw werkterrein. Maar het algemene principe verandert niet – u moet een extra stap nemen, vaak gratis, om u te onderscheiden van de massa concurrenten en het eerste positieve antwoord te krijgen. Als iemand al ja heeft gezegd tegen uw product, is het gemakkelijker om van hem een klant te maken. En de volgende stap wordt logisch: een koopaanbod. Maar zelfs daarna kan het blijken dat iemand op dit moment uw product of dienst gewoon niet nodig heeft. Geef in dat geval niet op. In plaats van over te schakelen naar andere mensen, is het juister om contact te blijven houden met de persoon en een relatie te ontwikkelen. Als u al heeft bewezen dat u behulpzaam kunt zijn, is de kans groot dat u in de toekomst wordt gecontacteerd. Het is alleen belangrijk om dergelijke contacten niet te vergeten en periodiek aan uzelf te herinneren. Bovendien gaat dit niet gepaard met financiële uitgaven. Gratis marketing is een krachtige manier om zakelijke relaties op te bouwen met mensen die misschien wel uw eerste LinkedIn-kopers zijn. Ga verder zoals beschreven in het artikel en behaal resultaten zonder financiële investering.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |
